تکالیف مدرسه برای تمرین و تکرار مطالب درسی آموزش داده شده در منزل توسط برخی معلم ها توصیه می‌شود و البته حجم زیادی از این تکالیف نه تنها نتیجه مثبت نخواهد داشت بلکه موجب فراری شدن و دلزدگی دانش آموز می‌شود. در این مطلب توصیه هایی به والدین برای جذب دانش آموز به مطالب درسی و تکالیف داریم.

۱- نپرسیدن سوال درباره اتفاق های روز:

از فرزندتان درباره اتفاق ها و درس های مدرسه سوال نپرسید، در مدارس هوشمند امروزی تمامی اتفاق‌ها و تکالیف در سایت و کانال مدرسه در اختیار والدین قرار می‌گیرد و بهتر است ارتباط با معاونین و معلم مدرسه را به طور مداوم برقرار نگه دارید.

۲- بررسی و مرتب کردن کیف مدرسه:

هر روز کیف مدرسه را خالی کنید وسایل خوراکی های نصفه و وسایل خراب را دور بریزید. برگه ها و تکالیف را با دقت بخوانید و بررسی کنید. تا به اوضاع قبل از شروع تکالیف مسلط باشید.

۳- گرایش بیشتر به کتاب خوانی:

اینکه شما اهل مطالعه و کتاب باشید روی علاقه ی فرزندتان به مطالعه ی کتاب هایش تاثیر دارد. گاهی درس های جذاب مثل کتاب علوم را همراه با کودک جلو تر از کلاس بخوانید.

۴- طبقه بندی درس ها از سخت به آسان:

تکالیف فرزندتان را طبقه بندی کنید تا تکالیف ساده تر را در پایان ساعات درسی انجام دهد و بین این تقسیم بندی ها حتی شده در حد کشیدن یه نقاشی یا حرف زدن درباره یک موضوع غیر درسی به کودک استراحت دهید.

۵-عدم اجباربه انجام تکالیف:

کودک را مجبور به انجام دادن تکالیف نکنید، در صورتی که اصرار بر انجام ندادن تکلیف داشت او را از بازی یا اسباب بازی مورد علاقه اش به آرامی محروم کنید.

۶- درک مفاهیم درسی با بازی:

دانش آموز را با مفهوم مطلب درسی آشنا کنید و برایش مثال های ساده بزنید، بازی های خلاقانه کنید تا مفهوم اصلی بفهمد و بتواند برایتان توضیح دهد چون اگر یک تکلیف را که متوجه نمی‌شود هرچند ساعت هم بنویسد و تکرار کند باز هم متوجه مفهوم آن نخواهد شد.

۷- زمان بازی باید بیشتر از زمان تکالیف باشد:

همیشه زمان تفریح و بازی در منزل از ساعت انجام تکلیف باید بیشتر باشد تا کودک احساس نکند که با درس خواندن و نوشتن تکالیف از دنیای مورد علاقه اش دور شده است.

۸-کودک خسته و گرسنه نباشد:

اگر کودک خسته یا گرسنه باشد نمی‌تواند تکالیفش را انجام دهد و هر چقدر برای اتمام تکالیف بیشتر اصرار کنید او خسته تر و کلافه تر خواهد شد. قبل از شروع حتما او را سیر کنید و سعی کنید کمی دراز بکشد، استراحت کند و برایش کتاب بخوانید.