All for Joomla All for Webmasters

پیشنهاد برای تغذیه فرزندان

به همان سرعتی که کودک شما به مدرسه می‌رود و برمیگردد در مغز او تغییراتی ایجاد می‌شود

۷پیشنهاد خوب برای تغذیه فرزندان:

به همان سرعتی که کودک شما به مدرسه می‌رود و برمیگردد در مغز او تغییراتی ایجاد می‌شود که هر چقدر مواد غذایی مفید و سرشار از مواد معدنی خورده باشد موجب به رشد مغزی او می گردد و بر عکس این حالت اگر مواد غذایی مفید به مغز کودک نرسد مطالب درسی و همه ی چالش هایی که باید موجب پیشرفت مغز او شود، خسته کننده، گیج کننده، بی محتوا و بی معنی در نظر کودک جلوه می‌کند.

 

این ۷ غذای ساده را در طی هفته به کودک بدهید تا به همین سادگی، شما هم فرزندی باهوش و مشتاق برای یادگیری داشته باشید.

 

۱- تخم مرغ:

 

تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد معدنی است. البته منظور تخم مرغ ساده‌ی آب پز نیست. تخم مرغ را در وعده های صبحانه و عصرانه کودک به صورت کیک، پنکک، اسنک، مخلوط با سبزیجاتی مثل قارچ و گوجه فرنگی به او بدهید.

 

۲- ماست یونانی:

 

چربی‌های غیر اشباع برای مغز بسیار مهم هستند، کمک می‌کنند تا سلول های مغز خود را به خوبی بازسازی کنند، کارایی و سطح دریافت اطلاعات و پردازش آنها را بالا می‌برد. این چربی ساده در ماست یونانی وجود دارد و علاوه بر سایر ویتامین‌ها و کلسیم موجب افزایش کارایی مغز می‌شود. ماست را در کنار غذای کودک به همراه نعنا یا به صورت دسر مخلوط با آبمیوه و شکلات مایع بدهید.

 

۳- سبزی‌ها با برگ تیره:

 

این دسته از سبزیجات حاوی مقادیر زیادی فیبر و آهن هستند که موجب خون سازی و فعالیت بهتر مغز می‌شوند. کم خونی کودک را برطرف کرده و به او در انجام بهتر فعالیت های روزانه و خواب خوب شبانه کمک می‌کنند. اسفناج را در ماست، در املت، در اسنک های عصرانه، در سالاد و حتی در لازانیای کودک بریزید و به کودک بدهید.

 

۴- ماهی:

 

ماهی سرشار از امگا۳ است که به مغز برای فعالیت بهتر و تقویت حافظه اش کمک می‌کند. با خوردن ماهی کودک شما مطالب درسی‌ای که یاد گرفته بهتر به یاد میاورد. ماهی را هم به صورت کبابی و هم سرخ شده همراه با برنج یا به شکل ساندویچ های کوچک به کودک خود بدهید.

 

۵- آجیل و مغز‌ها:

 

آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی پروتئین، اسیدهای چرب و مینرال ها و ویتامین E هستند.بهترین راه برای دادن آجیل در این سن به کودک به دلیل افتادن دندان ها یا لق بودن آنها، به صورت کره بادام زمینی و رنده شده در روی پاستا و خلال شده در دسرهایی مثل شله زرد، فرنی، مسقطی و… است.

 

۶-غلات:

 

هرغذا و نانی که با غلات درست می‌شوند مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و کودک را بیشتر سیر نگه می دارند و علاوه بر این حاوی پروتئین و ویتامین نیز هستند و به افزایش تمرکز و حافظه‌ی کودک کمک می‌کنند.

 

۷- سیب و آلو:

 

کودکان طعم های شیرین را بیشتر دوست دارند و میوه های شیرین و ملس مثل سیب و آلوها را بهتر می‌خورند. قند موجود در این میوه ها برای فعالیت مغز و آرامش روحی کودک بسیار مفید است. برش‌های این میوه ها را به صورت سالاد یا مخلوط در ژله در میان وعده‌ها به کودک بدهید.

 

پیش دبستان و دبستان دخترانه هوشمند سرآمد
“هدف ما پرورش کودکانی شاد است”
سیستم آموزشی هوشمند و دیجیتال

 

در باره ما

دبستان و پیش دبستان دخترانه هوشمند سرآمد قصد دارد کودکانمان را برای دنیای پیچیده امروزی و حضور در دهکده ی جهانی آماده کند، در طراحی سیستم آموزشی دبستان هوشمند سرآمد به تغییرات و تحولات سریع و پرشتاب کشورهای پیشرفته به خصوص در حوزه فن آوری های نوین آموزشی به دقت توجه کرده است.

خبرنامه و اطلاعیه های سرآمد